26 Aralık 2014 Cuma

Vişne Suyu Tarifi

Yazdın aldığım vişnelerimi değerlendirmek istedim ve akşama çay yerine vişne suyu takdim etmeye karar verdim :)

Ben kısa süreli tüketmek için az bir miktar yapacağım. 

* küçük çorba tenceresi 
* yarım kilo vişne 
* 8 yemek kaşığı toz şeker
*yarım limon suyu

 Vişneler yıkanıp saplarından ayrıldıktan sonra çekirdekleriyle beraber tencereye koyuyoruz.Şekeride ekleyip üzerine tencerenin aldığı kadar su ekliyoruz. zaten vişneler kaynamaya başladıktan sonra su miktarında düşüş oluyor.

Limon suyunu kaynamaya başladıktan sonra ekliyoruz. Limon suyu; vişnenin rengini net vermesini sağlar. 

Vişneler ezilmeye başladığında ocagın altını kapatıyoruz ve ( benim taktiğimdir istemeyen yapmayabilir.) 15-20 tane buz küpünü tencereye atıyoruz. 
Anında içime hazır :) 

vişnelerini ben sevmediğim için iyice süzüp çıkarıyorum. İsteyen olursa ezip içine karıştırabilir. Ancak o zaman meyve nektarı oluyor haberiniz olsun.

Afiyet olsun :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2 Yaş Sendromu

Emir tam 21 aylık ve 2 yaş sendromuyla mücadeleye başladık.  Şimdi bu 2 yaş sendromu nedir ne değildir bi bakalım dedim ama içinden çıkı...