24 Şubat 2015 Salı

Mutfak Dolabı Boyama

15 gündur Ankaradaydim ve Blogla ilgilenemedim. Ancak yeni bir malzemeyle karşınızdayım.  :)
ta daaaa.... Annemin mutfağını boyayacagimi söylemiştim ve sonunda boyadim..


# ilk olarak polisan x1 almak için yollara düştük ama meşhur boyamizin birçok çeşidi varmış.  Mutfak dolabı  boyayacagimi söyledikten sonra panel kapı boyası almam gerektiğini söylediler ve ellerinde x1 in beyaz rengi olmadığı için adı sani belli olmayan bir marka boyayi sattılar bana :)  fotoğrafını cekmeyi unuttum malesef :(

1 küçük rulo
2 yaprak 200 numara zımpara
2,5 kiloluk 2 kutu boya
filli boya Karadut renk tüpü
2 kutu parlak vernik

#Mutfak dolaplarini çamaşır suyuyla temizledik kuruttuk ve zimparayla hafifçe zimparaladik.
# ardından ilk kat boyayi fazla akitmadan yedirerek, katlar arasında en az 2,5 saat bekleyerek boyamaya devam ettim.



         1.kat

          2. Kat


3.kat gece çekildiği için avize yansıma yapmis.



Ben 5 kat boyadim. Yaklaşık 3 gün filan sürdü boya işlemi.  Bir kat kurumadan asla diğer kata geçilmemesi gerekiyor yoksa alttaki boyayida kaldirirsiniz çok zor kapanıyor.  boya da oldukça kokusuz su bazlı panel kapı boyasıydi. 
                    bitmiş hali..




# Verniklendigi için silinmesinde bir sıkıntı olmadı.  Ama dikkat etmekte yarar var tabiki.. boya işlemi çok kolaydı ve bence mutfağını degistirmek isteyen herkes yapabilir çekinmeyin yani :) oldukça keyif verici bir süreç :))



E elimizde baya boya kaldığı için evdeki eski mobilyalari boyamaya karar verdik. 


Aslında ikiside farklı parçalar dolap eski vitrinın  koyu kahve renginde kesilmiş bir parçasıydı.  Ayna ise dayımlarin yatak odasından kalma :) takım halinde fotoğrafını çekemedim ama eski hallerinde daha güzel oldular :))  
kalan pembe boyayla annelerin yatak başlığını ve eski yatak odasından kalma komidini de boyadim pembis bir yatak odaları oldu :)) 





15 yorum:

  1. Merhaba, öncelikle ellerinize sağlık gerçekten dolaplar çok güzel görünüyor. Ben de x1 ile boyamak istiyorum ama sonradan kalktığını söylüyorlar.dolaplarım kaplama :( sizinki de kaplama mıydı acaba?
    Ve vernik olarak sprey mi kullandınız?

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim :) suntalam diyolar çok ince sunta kenarları çerceve olanlardan. annem şimdilik memnun en azından kaybedeceği birşey yok. vernik olarak sprey parlak vernik kullandım. iyice zımparalarsanız ve temizlik işlemi için cif veya çizici bişi kullanmazsanız sorun olacağını sanmıyorum. çünkü boyayı aldığımızda sormuştum sararma çizilme yapmaz demişlerdi. :) denemekten zarar gelmez diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Bende az önce boya siparişini verdim (Polisan x1 panel kapı boyasi) beyaz renkte, bende sizden aldığım ilham la iki renk yapacağım fakat diğer rengi nasıl ayarlamaliyim? Miktarı ne kadar olmasi gerek tüp boyasinin? Simdiden çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Güzel olmuş elinize sağlık bende boyamak istiyorum fakat ne renk yapsam diye dusunuyorum mutfak dolaplarim parlak kahve ve krem ama fırın ve bulaşık makinesi gri siyah ve tezgah da siyah simli ne renk uygun olur

    YanıtlaSil
  5. Güzel olmuş elinize sağlık bende boyamak istiyorum fakat ne renk yapsam diye dusunuyorum mutfak dolaplarim parlak kahve ve krem ama fırın ve bulaşık makinesi gri siyah ve tezgah da siyah simli ne renk uygun olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba tesekkur ederim begenmenize sevindim :) tezgahınız siyahsa krem rengi yapabilirsiniz, eğer 2 renk istiyorsanız üstü kapakları krem rengi, alt kapakları ise murdum moru yapabilirsiniz.. renk tuplerinden biraz fazla kullanmanız gerekecek sadece.. kolay gelsin

      Sil
  6. Kalekim, Kale Color'un Supar isimli ürünü daha serttir, örtme gücü daha iyi ve çatlama yapmaz. Polisan X1 Beyaz ambalajlı ürün kesinlikle beyaz renk değil sarı diyebilirim. İnanmak isteyenler 0.75'lik ambalajlarını alıp deneme yapabilir.

    Kaplama yüzeyler için 300-400 kum arası zımpara yapın, nemli bir bezle tozları alın hatta imkanınız varsa elektrik süpürgesinin ucuna takılan fırçasını kullanın.

    Boya sarfiyatını yaklaşık olarak 1 m2 = 100 gr olarak düşünün. Kapı boyayacaksanız 1 kapıyı kasasıyla birlikte 5 m2 olarak hesaplayın. Kapı başına 500 mg boya gidecektir, 4 kapı için:

    1 adet 2.5 litre Supar
    1 adet sünger rulo
    1 adet siyah kıllı fırça
    2 adet 4 cmlik maskeleme bandı

    -Kapılarınızın duvarla birleşim noktalarına maskeleme bandı çekin.

    -Öncelikle ASTAR olarak yine bu boyayı kullanıyoruz, 2.5 lt ambalajdan, 500 gr alın içine 1 su bardağı su koyun, iyice karıştırın, sünger rulo yardımıyla yavaş ve bastırmadan tek kat uygulayın, 7-8 dakika sonra boyadığınız yüzeyin üzerinden temizleyip kuruttuğunuz hafif nemli rulo ile tekrar geçin.

    -6 saat sonra içine su eklenmemiş Supar ile 2.katı atın, yine uygulamadan 7-8 dakika sonra sünger rulonuzla tarama yapın. Koyu renkli mobilyalarda 3.kat gerekebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emrah bey birkac yerde daha ayni yorumunuzu gordum.kalekim bayiifalan misiniz? Mobilyaci misiniz? Ben de dolaplarimi boyayacagim,sizin yorumunuz kafami karistirdi,arastirdim,suparla boyayan kimseyi goremedim :(

      Sil
    2. Merhaba, Emrah beyin yorumunu silmedim belki işine yarayan birileri olabilir diye düşündüm. Ancak kafanız karışmasın...

      Benim yazdığım post ise tamamen kendi tecrübeme dayanıyor gönül rahatlığıyla deneyebilirsiniz.

      Sil
  7. Merhabalar. Sanırım 2015 de mutfak dolaplarınızı boyamışsınız. Şuana kadar ki kullanımından memnun kaldınız mı acaba? Boyada herhangi bir atma, dökülme vs oldu mu? Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba , 2 seneden fazla oldu boyadigim ve hala atma, dökülme, sararma olmadı annem kullanimindan çok memnun.

      Sil
  8. Merhaba vernigin markasi nedir acaba bazi yerlerde okudugumda vernik sararma yapiyo denilmis birde temizligini hangi malzemelerle yapiyorsunuz

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutfak dolabı boyama güzel bir fikir fakat biraz çılgınca, becerebilen hatunlar için çok güzel olur ama

      Sil
  10. Vernik yaptınız mı ne kullandınız zor oluyurmu vernik teşekkür ederim

    YanıtlaSil

2 Yaş Sendromu

Emir tam 21 aylık ve 2 yaş sendromuyla mücadeleye başladık.  Şimdi bu 2 yaş sendromu nedir ne değildir bi bakalım dedim ama içinden çıkı...