29 Ocak 2015 Perşembe

Zeytin yağlı lahana dolması tarifi

Lahana çorbası yapmak için aldığım koca lahananin kalanını degerlendirmek için hemde ilkez tek başıma lahana dolması yapmak adına bi araştırma yaptım ve kendi tarifi mi çıkardım ortaya :)



MALZEMELER için  TIK TIK>>


2  şu bardağı pirinç
3 orta boy soğan
büyük lahananin yarısı veya 1 orta boy lahana
1 yemek kaşığı biber Salçalı veya domates salcasi
bir tutan maydanoz
( isteyen fıstık koyabilir ben sevmediğim için koymadim)
su bardagi su
nane
tuz
1 çay kaşığı toz şeker
pul biber
karabiber


HAZIRLANISI>>

Lahanalari haşlayıp süzüyoruz,  Soğanları küçük küçük doğrayıp zeytinyağında pembelesinceye kadar kavuruyoruz sonra salcayi ekleyip kavurduktan sonra yıkayıp suzdugumuz pirinçleri ekleyip bir süre daha kavuruyoruz ve şekeri, tuzu, naneyi, biberleri ekleyip 1 bardak su ile kısık ateşte suyunu çektirip altını kapatıyoruz.  10 dakika demlenmeye birakiyoruz. En son maydanozlari ince ince kıyıp içine katıyoruz.

sert kısımlarını kestikten sonra lahanalari istediğimiz büyüklükte ayırıp sarıyoruz.
ister teflon tencerede( 2 su bardağı suyla)  isterseniz düdüklüye( 1 su bardağı suyla ) koyup pişiriyoruz.

Ellerimize sağlık.  Afiyet olsun :)


YANLISIM VARSA DÜZELTİN LÜTFEN :) )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2 Yaş Sendromu

Emir tam 21 aylık ve 2 yaş sendromuyla mücadeleye başladık.  Şimdi bu 2 yaş sendromu nedir ne değildir bi bakalım dedim ama içinden çıkı...