17 Ocak 2015 Cumartesi

Balkonum 》》 Benjamin ve mum ciçegi

Bu yaz sonunda balkonlarimizi sürgülü cam kapama yontemiyle kapattirdik.  İyiki de yapmışım çok ta güzel oldu çünkü :)
herseyden önce balkon tertemiz kalıyor kır pas içeri girmiyor :) bizim mahallede en yakındığım olay buydu çünkü.  Çok is oluyordu balkonun kapisini 2 dk  bile açsam hemen ortalığı yayılıyor halılar mahvoluyordu. Kış günü her dk balkon yıkayacak halim yok zaten. Daha cam silme faslına geçmedim ama Kocisimle onuda hallederiz güzel güzel :)

Daha once ziraat okuduğumdan bahsetmismiydim?

Domates salatalık biber patlıcan vs vs türlü sera bitkisiyle hasır neşir olduktan sonra evde maydanoz salatalik yetistirip salataliktan verim alamayinca farkettim ki ben bahçe bitkileriyle ilgilenmeliyim. Toprakla ilgilenmek güzel ama evde bir yere kadar oluyor bu işler.  Ankarada Yenimahalle Belediyesi park ve Bahçeler md. Staj yaptığım dönemde türlü salon ve bahçe bitkisiyle hasır neşir oldum. Hepsinden birer örnek eve toplamıştim ama tatile gidip döndükten sonra elimde yalnızca 4 çeşit bitki kalmıştı :((
çok üzülmustum ama anlatamam ne emeklerle taşıdım ben onları , kendi ellerimle diktim suladım ama kısmet böyleymis.

Zaten o sıklamenlerin tutmayacagi belliydi.!!

Evde kalan 3 benjaminden 2 sini aldım ve kendi evime getirdim ama salonda pek mutlu olmadılar.  İlla yarı gölge olmalıydı onlar için yani perde kenarı olacak direk güneş almayacak bir ortam olmalıydı. Havalandırmasi iyi olacaktı, toprağının çok ıslak olmaması gerekiyordu. Bende balkon kapatılinca oraya koydum ciceklerimi. Saksilarinida büyütünce çok mutlu oldular eminim artık yaprak dokmuyorlar. Ve arada bir banyoda duş aldırıyorum benjaminlerime hem tozları gidiyor hemde nemlendirmekten hoslaniyorlarmis. :)

Daha once seradan getirdiğim fakat annemin bana vermediği bir mum ciçegim vardı.  Annemin evine çok güzel alışmış baya da buyumustu. Son gittiğimde bende yengemde ki mum çiçeklerinden birini aldım.  Kendisi çok güzel bakar bu çiçeklere evinde  cesit çeşit menekseler begonyalar daha neler neler vardır.

Beni kırmayarak birinide bana verdi. Gelir gelmez balkona bir ip gererek mum çiçeğiinin sarması için gereken ortamı oluşturdum.
Çok su sevmeyen  bir bitki buda yaprakları etli ve dolgun duruyor esnek değil kırılgan bir yapısı var. Ben daha çiçek acanina denk gelmedim ama inşallah bu yaza bekliyorum açmasını.
Mum cicegi bir kere çiçek açtımı her sene açıyormus bakın ne güzel çiçekleri var :))

》》





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2 Yaş Sendromu

Emir tam 21 aylık ve 2 yaş sendromuyla mücadeleye başladık.  Şimdi bu 2 yaş sendromu nedir ne değildir bi bakalım dedim ama içinden çıkı...