29 Haziran 2016 Çarşamba

Champix'le Sigarayı Bırakmak

Sigarayı bırakalı aslında 6 ay kadar oldu. Ancak sınav telaşından blogla yeterince ilgilenemedim ve ertelenen bu yazıyı da bugün yazmaya karar verdim.


Sigaranın sağlığımıza zararlarından bahsetmeyeceğim tabi ki bunu hepimiz çok çok iyi biliyoruz. Ama ben sigaraya ne zaman başlayıp ,neden bıraktığımdan bahsedeceğim biraz.


İlk sigaramı 12 yaşında kuzenlerimle içmiştim. Tabi bu içmek sayılmazdı çünkü hepimiz meraklı yaramaz çocuklardık J ama sigara içmeye ilk başlamam 14 yaşında liseye başlamamla oldu. Aslında  tam başlamak denmez buna “ver bi fırt çekeyim” başlangıcıydı bu. Yaz tatillerinde bırakılan sigaraya okullar açılınca tekrar başlanıyordu. Annem kokuyu almasın diye cebimde sakızla parfümle dolaşırdım. Ama esas paket almakla başlanıyormuş ya bende ilk paketimi 17 yaşındayken aldım.

2009 da sigarayı kendi irademle bıraktım ve 1,5 sene hiç içmedim. Ama tekrar başlamam uzun sürmedi. Bu sefer yine aynı hataları yaparak başladım sigaraya “ ver bi fırt çekeyim !” ….

Aradan yıllar yıllar geçti ve ben artık ciğerlerimin iyice zayıfladığını farkettim. 25 yaşında merdiven çıkarken zorlanan birisi olabilir mi ? Hemde hiçbir sağlık problemi yokken ! işte ben 2 adım atıp tıkanan gruptandım. Eminim benim gibi olanlarınız vardır ve bunun farkına varıp boş ver demeyenleriniz...

Sigarayı bırakmak isteyip, kendi iradenize güvenemiyormusunuz ? bende böyleydim.. hemde kpss ye hazırlanırken bıraktım.. milletin stres atmak için sigaraya yumulduğu zamanlarda ben sigaradan kurtulmanın yollarını arıyordum. Ve karşıma Champix çıktı.

Araştırmalarım sonucu Champix le sigarayı bırakan birçok kişi vardı. İlacın etkisi , sigaraya doygunluk yaratarak canının istemesini engelliyordu. Fazla düşünmedim hemen bir eczaneye gittim ve Champix istediğimi söyledim. Ellerinde yoktu ancak gün içinde depodan getirttiler. Gün gün dozları ayarlanmış şekilde ilacın, hangi gün hangisini alacağınız belli karıştırma imkanınız yok. Aç karnına almamanız gerekiyor çünkü mide bulantısı yaşatabilir. En azından ben yaşadım ilk 3 gün. Ama bu benim hatamdan da kaynaklanabilir, en iyisi yemeklerden yarım saat sonra almak ve arkasıdan meyve suyu içmek.

neyse ilk günler yarım dozla başlayan ilacın işe yaramadığı gibi bir his duyabilirsiniz ama erken karar vermeyin derim.. 8. Günde tam doza geçince şimsek çakmış gibi birden sigara aşkınızın söndüğünü ve farkında olmadan günlük sigara adetinizin azaldığını farkediyorsunuz. Hiç canınız istemiyor.. muhteşem bir duygu..
Ve tabi ki yan etkileri J

Champix’le harika rüyalar görebilirsiniz dostlarım. Eskiden 3d formatında olan rüyalar artık 4k teknolojisinde olabilir. Siz düşünün artık J mesela ben Muhteşem Yüzyılda Sultan Ahmetin sarayında Hürrem Sultan olmuştum :D sarayın bahçesinde kaçıyordum ve bir yere saklanıyordum ama burasıda başka bir boyutta öğrenci yurduydu. Düşünün hürremin kıyafetleriyle öğrenci yurdunda kaldığını J Yani karman çorman şeyler işte hatta bir gün yıldız savaşlarına katılmıştım . Hangi birini anlatıyım şimdi zahmetsiz sigarayı bırakma yöntemi eve ama iradenizi de kullanacaksınız elbette kendinize bir gün belirleyerek o günden itibaren sigara içmeyeceksiniz. Bütün bunlar kutuda daha ayrıntılı şekilde anlatılmakta.


Şuan 1 aylık fiyatı 214 tl. fiyatının fazla olduğuna bakmayın, sağlığınızın herşeyden değerli olduğunu unutmayın. 214 lira sizin 1 aylık sigara paranız belki ama bir ömrü kurtarma imkanınız var… 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2 Yaş Sendromu

Emir tam 21 aylık ve 2 yaş sendromuyla mücadeleye başladık.  Şimdi bu 2 yaş sendromu nedir ne değildir bi bakalım dedim ama içinden çıkı...