9 Şubat 2017 Perşembe

Baby nest yapımı


İlk olarak bu kalıbı çıkarmamız gerekiyor, ben hazır kalıp kullandığım için bu konuda yardımcı olamicam  malesef :) 

İki renkten yapmak istiyorsanız ayrı ayrı birer metre kumaş kullanmanız  gerekiyor. Ancak tek renk yapacaksanız eğer çift en bir metre kumaş işinizi görür..  ben kumaş alırken babynest yapıcam dedim bana bu kumaşları gösterdiler.bir çok renk ve seçenek var zaten İnternet'e gördüğünüz görsellerin de kumaşları bundan..


Kumaşların kullanacağınız yüzleri iç içe bakacak şekilde çevirip düz bir zemine koyun. Üstüne kalıbı  koyup önce sabun veya hafif bir kalem yardımıyla çizin. Yaklaşık 1,5 cm dikiş payı bırakarak kesip malzemeyi hatırlıyoruz.

İlk yapılacak işlem dış kenarı çekmek olacak. Sonra ki işlem ise içine ip geçirmek için bir kat daha dikiş geçilmeli. Hani şu büzgülü olan kısım için.. yaklaşık 1 cm kalınlığında bir ip geçiş yeri olsa yeterlidir. Sonra ipe çengelli  iğne takarak  oradan gecirebilirsiniz. Daha sonra iç kısmı dikmeniz  gerekiyor ama bunun için kumaşın yüzünü çevirmeniz  lazım. İç kısmında kenarlarından  15 cm bırakarak yaklaşık 40-45 cm lik  bir yatak alanı olusturmalısınız.

Bunu da yaptıktan sonra kalan iş doldurmak:))) aslında çok kolaymış değil mi ? Hı hı evet :)

Boncuk elyaf daha iyi olur dediler ama normal elyaf ( kırpık) kullandık ve pufuduk oldu bence.. alt yatak kısmına da metre işi elyaf ve aralarına yine kırpık elyaf koyduk ki bebeğim rahat yatsın. (kalp kalp kalp)

Bundan sonrası açık kalan kısımları dikmek.. işte burada makineye çekmeye zorlanabilirsiniz ama pes etmeyin bir şekilde hallolur. İpleri de çekiştiren çekiştire güzelce büzdürüp bağlıyoruz. Ben ben ayakkabı bağcığı  kullandım ama kurdele ile baglayanlarda  var tamamen size kalmış. Süsleme olarak ise yıldız, ay , fiyonk, papyon gibi şeyler yapabilirsiniz..

Deneyecek olanlara kolay gelsin...

Bir sonraki yazım yatak kenarlarının  yapımı olacak.. görüşmek üzere !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2 Yaş Sendromu

Emir tam 21 aylık ve 2 yaş sendromuyla mücadeleye başladık.  Şimdi bu 2 yaş sendromu nedir ne değildir bi bakalım dedim ama içinden çıkı...