17 Şubat 2018 Cumartesi

Emir Ege'nin Uyku Düzeni

Emir 5 aylık olduktan sonra odasını bir dönem ayırmaya karar vermiştim. Çünkü gece çok mizirdanıyor ve benide sürekli uyandırıyordu. 2 aya yakın ayrı odalarda yattık ve bu arada da Emir e sallanmadan uyumayı da öğretmiş oldum. Instagramda @baldananne sayfasında bu yöntemi detaylıca anlatıyor. Bizim uyguladığımız yöntem sst pat yöntemiydi ve Emir de oldukça ise yaradı.


Öncelikle beşiği kaldırmakla ise başladım. Emir sallanarak uyumaya çok alışmıştı ancak uyku süresi 40 dk yi geçmiyordu. Öncelikle sallanmadan uyumayı öğrenmesi lazımdı. Tabii ki bu arada da uyku sürelerini düzenledim. Maksimum 2 saatte bir uyuması gerekiyordu ve ben bütün gün emiri uyutmakla uğraşıyordum. 2 hafta gibi bir süre içinde oda bende bu düzene alıştık tabii ki. Şimdi gündüz 2 defa uykuya yatıyor. Gece uykusuna ise en geç 10 civarı yatıyor. Bu düzeni kendime göre olusturdum ama tabii ki çocuğu uykusuz bırakmıyorum çünkü sabah geç kalkıyor (9 gibi). 

Artık (duygusal nedenlerden 🤣 ) yatağı bizim odamıza geri aldık oğlumla ayrı kalmaya dayanamadım. :P  her ağladığında yada mizirdandiginda müdahale etmiyorum biraz ağlayıp susuyo ve geri uyumaya dönüyo. Bu bizim için büyük gelişme. Susadığını yada acıktığını da anlıyorum artık zaten baş ucunda biberonlar dizili 🤔 artık anne sütü yeterli olmadığı için mama takviyesi yapıyorum (sadece geceleri ) yada emmek istediğinde ağlama şekli bile değişik onuda anlayınca meme veriyorum başka türlü susmuyor çünkü.

Ssst pat yöntemi 6 aya kadar çok ise yarıyor ancak 6 aydan sonra sst sesi uyarıcı etki yaptığı için sadece pat pat yapılabilir. Çocuğun tepkilerine göre zaman içinde kendi yönteminizi bulacaksınız tabii ki şimdiden 4 a ay ve daha buyuk bebeginiz varsa biz #uykusuzanneler olarak uyku düzeni oluşturmalı ve çocuğa desteksiz uyuması için "destek" olmalıyız. Görüşmek üzere.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2 Yaş Sendromu

Emir tam 21 aylık ve 2 yaş sendromuyla mücadeleye başladık.  Şimdi bu 2 yaş sendromu nedir ne değildir bi bakalım dedim ama içinden çıkı...