9 Temmuz 2014 Çarşamba

Anne Baba olmak ya da olmamak... İşte bütün mesele bu değil....

Annelik ne kadar kutsal bir duyguymuş yaşamayan bilemez. Tabi daha bende yaşamadım ama düşünmesi bile zor geliyor bazen. 

Anne olmak kadar baba olmakta çok zordur eminim ki..


Bir bebeği 9 ay beklemek ve belkide o doğana kadar babalık nedir bilmemek.. Erkekler geç olgunlaşır filan diyorlar çok doğru baba olmak için bile 9 aylık bir staj dönemi yaşıyorlar ilk sorumluluk bebeğini karnında besleyen büyüten kadını baş tacı etmekten geçiyor ama herkes başaramıyor bunu. ( hamile karısını aldatan soğuyan karaktersizleri saymıyorum onlar benim lugatımda tarifsiz çünkü )  



ilk sorumluluktan korkanlar oluyo filan ama bu oncelikle kadın için yeterince zor zaten düşünsenize bütün alışkanlıklarınızı değiştireceksiniz zaten yemenizden içmenizden geçtim yürüyüşünüze düşünce tarzınıza kadar. Soluduğunuz havanın bile çok önemi oluyo o dönemde yeterki bebek sağlıklı olsun :)



9 ay karnında taşıyorsun yediğine içtiğine dikkat ediyorsun, kusmalar bulantılar, ağrılar ,ağır kaldırmıyorsun bazen hayatından ödün veriyorsun bazen de hamilesin diye prensesler gibi davranıyorlar sana bunlar bazen güzel bazen sıkıcı ve bunaltıcı şeyler en sonunda sezon finalinde doğum anı geliyor ve ta ta ta tammmm.....


minik prens veya prenses kucakta....


kapıda onu bekleyen başta babası olmak üzere herkesin ilgisini üzerine çekmiş minik gözleriyle çipil çipil bakar... 

Bazı duygulu babalar ağlarlar çocuklarının doğumuna. ( benim babamda ben doğduğum da ağlamış kız olduğum için değil tabi ki kızlarımla gurur duyuyorum diyor babam hep canım babacım benim :) )


Herkes bu serüvende bu kadar şanslı olamıyor maalesef bu yazdıklarım çok güzel şeyler belkide ama maalesef her kadın anne olamıyor ve bu durum çok yaygın.


Ancak hamile kalmak için bir çok yöntem geliştirildi 

Tüp bebek yöntemi başta olmak üzere aşılama, iğneli hormon ilaçları gibi birçok yöntem hamile kalmak için en uygun şartları sağlıyor ve çoğu kadında başarılı olunuyor.

Bundan şunu anlamayın bu bir eksiklik veya hastalık gibi düşünülmemesi gerekir bu sağlık problemi utanılacak bir şey yok.  Bazen erkekte de sorun olabilir ancak sağlık sonuçta utanılacak  gurur meselesi yapacak bir durum değil  Her şeyin tedavisi var sonuçta.


Mevlam görelim neyler neylerse güzel eyler :)


Nereden nereye geldik... 


Kısaca Allah isteyen herkese bebek sahibi olmayı nasip etsin olmaz sa da üzülüp kahrolacak bir durum değil Dünyada ve Türkiye'de binlerce çocuk yetimhanelerde bakılıyor yeni doğmuş bebekler sokaklarda çöp kutularında bulunuyor. 

Umutsuz kalındığı durumlarda yapılacak en güzel şey ailesi olmayan bir çocuğu veya bebeği evlatlık almak olacaktır. ona bir gelecek sunmak dünyada ki her şeyden bütün iyiliklerden daha üstün değil midir ?



Uzattıkça uzattım yine Allah'tan ümit kesilmez ama herkesin bir sınavı vardır şu hayatta. iyilik yapan iyilik bulur demek lazım ve bir gün o yetim haneleri ziyaret edip belki de sizin annelik veya babalık duygularınızı hayata geçirecek bir evladı orada bulabilirsiniz



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2 Yaş Sendromu

Emir tam 21 aylık ve 2 yaş sendromuyla mücadeleye başladık.  Şimdi bu 2 yaş sendromu nedir ne değildir bi bakalım dedim ama içinden çıkı...